KLAGOMÅLSHANTERING
KLAGOMÅLSHANTERING PÅ NDT TRAINING CENTER
Har du klagomål eller vill överklaga beslut gällande certifiering? Här kan du läsa mer om hur det går till.
RUTIN FÖR KLAGOMÅLSHANTERING
NDT Training Center anser att det är av yttersta vikt att samtliga våra kunder eller övriga intressenter är nöjda med oss. I de fall certifierade personer, arbetsgivare eller andra personer känner sig ofördelaktigt behandlade som strider mot etiska regler, opartiskhet, uppfyllande av standarder eller krav eller i något annat avseende kan ett klagomål delges NDT TC. Hanteringen av klagomålet ska alltid skötas på ett opartiskt och oberoende sätt.
Ett klagomål kan delges NDT TC antingen via brevpost eller e-post. Se våra kontaktuppgifter på denna hemsida.
Certifieringsorganet är ansvarigt för att uppfylla dessa krav och behandlaärendet enligt processen beskriven nedan.
Ett inlämnat klagomål ska bedömas av VD samt certifieringsledare för berört område.
I de fall ett klagomål ej bedöms påverka en certifiering ska den handläggas av berörd avdelning, utsedd av VD. Svar till klagomålsställaren ska lämnas inom rimlig tid. Eventuella korrigerande åtgärder ska vid behov implementeras.
De klagomål som bedöms påverka certifiering av en person behandlas på ett sätt som beskrivs nedan. Samtliga klagomål skall registreras och dokumenteras. Ett mottagningsbevis ska lämnas till den som inlämnat klagomålet.